Volgers

maandag 20 januari 2014

Midway reminder Simply Magnolia

Vandaag laat ik jullie de midway reminder van onze zwart-wit challenge zien bij Simply Magnolia.
Een kleine tag met een restje papier en bakker Tilda met haar taart.
Ik heb altijd een paar van deze labels op voorraad om aan mijn zelfgemaakte cadeautjes te doen.
Dit weekend was mijn schoonzus jarig, en voor haar heb ik een hoes om een tissue box gehaakt, en een gastendoekje gebreid met katoen van Phildar.

De tissuebox is gemaakt met granny squares, waarvan ik op de bovenkant een serie gehaakte roosjes heb genaaid. Het patroon van de roosjes kun je HIER vinden, het handdoekje is een simpel blokjes patroon van recht en averecht breien op naalden 2,5.
Voor het hele pakketje had ik 2 bolletjes wit en wat restjes kleur voor de roosjes.
Een leuk patroon voor gebreide gastendoekjes kun je HIER vinden.
De mijne heb ik over 90 steken gebreid,
10 toeren ribbels ( elke naald recht),
5 st. ribbels, 10 st recht, 10 st. averecht. (7x) 5 st. ribbels.
Elke 12 toeren wissel je het blokjes patroon.
Als je 8x8 blokjes hebt gebreid dan weer 10 toeren ribbels breien, afkanten en er een ophanglus aan haken.

Groetjes Inge



4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tag Inge. En wat maak je toch mooie haakprojecten. Petje af hoor. Fijne week, gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend allemaal Inge, super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een beauty van een tag.
    je haakwerk is ook prachtig
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen