Volgers

zaterdag 20 februari 2016

Breiwerkjes

De eerste sjaal van dit jaar is af. Deze is gemaakt van een resten handgesponnen alpaca waar ik vorig jaar al een vestje van gebreid had. Deze heb ik vergeten op de foto te zetten en is inmiddels bij haar nieuwe eigenaresse beland.
Dit modelletje had ik al vaker gebreid en is erg simpel en snel te maken. Het patroon kun je HIER vinden.

Het is een lekker luchtig breiwerk waar veel stretch in zit. Deze sjaal is 170cm breed en 60cm hoog geworden, toen was de wol op. De lichte streep zit van nature in de alpaca vacht.

Ook heb ik het laatste deel van mijn Fai-Isle II sjaal af en nu ligt ie te wachten om doorgeknipt te worden. Heel spannend altijd. Ik ben benieuwd hoe Wieke dit gaat doen, ik heb hem al klaar gezien afgelopen donderdag (11-2) op de handwerkbeurs in Zwolle.
Als ik 'm zo krijg......

Wachten is niet mijn sterkste kant dus ben ik nu na mijn Fair-Isle wanten een bijpassende baret aan het breien. De blauwtinten heb ik nu toch niet meer nodig voor de afwerking van de sjaal.

Ook ben ik aan het worstelen met een vestje in de linnensteek. Geweldig mooie steek met veel mogelijkheden. Ik brei met Royal Tweed van Lana Grossa (naturel) en
 Maxima van Scheepjeswol (multicolour) op naalden 6.

Het levert een mooi compact breiwerk op.
Het weer is slecht genoeg buiten, dus dit weekend lekker met een breiwerkje op de bank.

Fijn weekend!
Groetjes Inge

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal heerlijk warm en comfortabel uit Inge. Ik ben met drie truien bezig om af te kunnen wisselen...hihi. Toch leuk dat we soms blij kunnen zijn met slecht weer ;p
    Geniet van je handwerkzondag...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij mooie dingen. Ik zou echt de zenuwen krijgen als ik een prachtige Fair Isle sjaal moest doorknippen. Goed dat je bij Wieke langs kunt voor advies.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sjaal is heel mooi! Ziet er ook heel zacht uit!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen